لانگمن لانگمن .

لانگمن

سفر به تنگه زيباي ارغوان

تنگه ارغوان در استان ايلام درفاصله 3 كيلومتري شمال شرقي شهر ايلام است.

درمسير تنگه قوچعلي, تنگه ارغوان در مسير رودخانه اي با گل ها ودرختان ارغواني مخصوصا در فصل بهار و به ويژه در ارديبهشت زيبايي وصف ناپذيري را به طبيعت و جنگل هاي سبز آن ديار بخشيده است.تنوع رنگ آنها چشم هر بيننده اي را به خود خيره ميسازد.

 

اين تنگه جزو مناطق سردسير استان بوده و زادگاه اصلي درختچه ارغوان تنگه ي گاوز در شمال شرقي شهر ايلام بوده و معمولا شاخه هاي اين درختچه ي زيبا نازك و شكننده هستند. منطقه رويايي و بكر گاوز با اسم امروزي تنگه ي ارغوان در ورودي راه شمالي مسير كرمانشاه به ايلام در حوزه ي استحفاظي دهستان ميشخاص (ميه خاص) قرار دارد.

 

اين منطقه به وسعت 170 هكتار در شمال شرقي شهر ايلام واقع گرديده است كه گونه نادر و در حال انقراض آن ارغوان و گونه هاي همراه شامل بلوط ، دافنه ، كيكم و زالزالك است. وجود جنگل انبوه بلوط در دو سمت جاده و تيغه هاي سنگي و زيباي كوهستان و گردشگاه هاي مناسب و درختان ارغوان در طول تنگه و تركيب رنگها در نظام طبيعي و مراتع پرپشت و گونه هاي نادر گياهي مانند گون – طويلك – قارچ و استفاده از گياهان معطر در محدوده اين تنگه و ارتفاعات ييلاقي آن در مسير گز گردكان و سورگه صنعت زنبورداري رادر تهيه عسل ناب ايلامي رونق بخشيده است.

منبع: mizanonline.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۱۲:۱۸ توسط:حسين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :