لانگمن لانگمن .

لانگمن

راههاي كاهش وزن با روزه داري

ماه رمضان يك فرصت طلايي براي عبادت است و در كنار آن مي‌توانيد با تغيير در مواد غذايي مصرفي به وزن مطلوب و ايده آل خود برسيد، براي اين منظور موارد زير را در حين ماه رمضان رعايت كنيد:

 

ابتدا قبل ازماه رمضان وزن خود را اندازه گيري كنيد.

در وعده‌هاي افطار و سحر به ميزان مناسب كالري مصرف كنيد، به ويژه از استفاده از خوراكي‌هاي پرچرب، شيرين و شور تا حد امكان خودداري كنيد.

سعي كنيد در فاصله افطار تا سحر در چندين نوبت مواد غذايي را در وعده‌هاي كوچك مصرف كنيد كه حاوي مقادير كافي از انواع ميوه و سبزيجات تازه، نوشيدني‌هاي كم شيرين، لبنيات و خوراكي‌هاي پخته، آب پز و كبابي باشد، ازخوردن مواد غذايي سرخ كردني تا حد امكان خودداري كنيد، زيرا باعث چاقي و تشنگي در شما مي‌شود.

 

در وعده افطار بهترين خوراكي‌ها براي افرادي كه اضافه وزن دارند مواد غذايي حاوي درصد بالايي از فيبر و پروتئين است كه باعث مي‌شود بدن در طول روز كالري بيشتري بسوزاند بدون آنكه فرد دچار احساس گرسنگي و تشنگي زياد شود.

 

نوشيدن مقادير زياد مايعات در شب مي‌تواند علاوه برآب رساني به بدن دردفع مواد سمي نيز موثر باشد و سبب كاهش وزن و لاغري در فرد شود، كارشناسان به افراد روزه دار كه دچار اضافه وزن هستند توصيه مي‌كنند از نوشيدن مايعاتي مانند سودا، قهوه و چاي پررنگ خودداري كنند، زيرا اين مايعات باعث تشديد احساس تشنگي در آن‌ها مي‌شود.

 

همچنين از خوردن مواد غذايي مدر خودداري كنيد، زيرا باعث از دست رفتن آب بدن و احساس تشنگي شديد در طول روز مي‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۷:۳۷:۱۶ توسط:حسين موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :